Vild Eriksen-eufori: En superstjerne i AustralienTipsbladet i Qatar Da Tipsbladet mandag formiddag er på besøg i den australske VM-lejr, er der ét navn, der bliver nævnt hele tiden. Det er ham, spillerne taler om, og det er ham, de australske journalister spørger ind til. Navnet er naturligvis Christian Eriksen. - Alle ved, hvem Christian Eriksen er i Australien, selv om fodbold ikke er den største sport, og det er ikke kun på grund af den ulykke, han var ude for sidste år. Han var kendt i forvejen, forklarer en australsk journalist, da Tipsbladet spørger ind til Eriksen-euforien Down Under. Midtbanespilleren Keanu Baccus har blot været på banen i samlet ti minutter under VM-slutrunden, så han er i periferien af holdet, men hvis han kommer i aktion i onsdagens skæbnekamp mellem Danmark og Australien, skal han stå direkte over for den danske nummer 10.
Jeg støtter Danmark ved EM og den slags, men når vi spiller mod dem, vil jeg dræbe dem og vinde kampen. Det vil være fedt at tvære det ud i deres ansigt og slå dem, siger Awer Mabil således til det australske medie og sætter ord på Danmarks betydning for ham: – Danmark betyder meget for mig, fordi jeg blev en mand der, og jeg blev meget uafhængig. Jeg var en ung knægt, der kom til et nyt land, da jeg kom dertil. – Det er et land, der altid vil være i mig, for folk der er meget rare og meget rolige. Og så snart jeg lærte deres sprog, så blev de nogle af de sjoveste mennesker i verden, lyder det fra Awer Mabil, der til dagligt spiller i LaLiga-klubben Cádiz. Campo.
Tidligere FCM'er toptændt til VM-møde mod Danmark: Jeg vil dræbe dem - CampoDen tidligere FC Midtjylland-spiller Awer Mabil virker i den grad klar og tændt til VM-braget mellem Australien og Danmark på onsdag. Foto: Anne-Christine Poujoulat/AFP/Ritzau Scanpix Der er lagt op til en sand gyserkamp onsdag eftermiddag, når Australien og Danmark tørner sammen ved VM, hvor begge hold kan spille sig videre til ottendedelsfinalerne. Her virker man mere end klar i den australske lejr, hvor Awer Mabil i hvert fald er klar til at bidrage med sit. Det fortæller den tidligere FC Midtjylland- og Esbjerg-spiller til The Sydney Morning Herald i et stort interview: – Jeg vil elske at score imod dem. Det er klart, det er ligesom mit andet hjem, min kæreste er fra Danmark.
DR-vært rørt på direkte tv: 'Det gik lige i maven på mig' | BT VM
- Han er en helt fantastisk spiller. Det gjorde ondt på hele fodboldverdenen at se, hvad der skete med ham, men det er dejligt at se ham tilbage for Danmark og i Manchester United. Det er en god spiller, vi møder, siger Baccus til Tipsbladet og skynder sig at tilføje: - Men det nytter ikke noget, at vi bekymrer os om det. Vi skal følge vores egen gameplan. Australien kommer med en frisk sejr over Tunesien i bagagen, og Socceroos kan nøjes med uafgjort mod Danmark for at avancere til ottendedelsfinalen.
Fodbold, nyheder, livescore, resultater og tabeller
Live håndbold resultater, håndbold livescore, resultaterHjælp: Flashscore. dk håndbold resultater tilbyder live håndbold fra mere end 100 nationale og internationale begivenheder, heriblandt også liga tabeloversigter, håndbold halvtid og fuldtidsresultater, som er opdateret live. Vores livescore service med hånbold live resultater er vist i real time, så du behøver ikke opdatere din browser. Håndbold i Østrig, Norge, Polen og andre europæiske håndbold ligaer. Vi tilbyder også stillinger og resultater fra top håndbold events - VM, EM og Europæisk Champions League. Ud over resultaterne kan du også følge håndbold nyheder på Flashscore.
- Vi skal bringe den samme energi mod Danmark, som vi gjorde mod Tunesien, og så har vi en chance. Det er en vigtig kamp, men det handler også om, at vi ikke overtænker den. Vi skal gå på banen, spille vores spil og gøre vores bedste. Så må vi se, hvor langt det rækker. - Vi er et hold, der kæmper til det sidste, og det vil Danmark møde. Vi skal sætte dem under et konstant pres og så gribe de chancer, vi får. Danmark gjorde det fantastisk ved den seneste slutrunde, så vi respekterer dem, men vi går på banen for at få et resultat, der bringer os videre fra gruppen, fastslår Baccus, der til dagligt tørner ud for St.
Live håndbold resultater, håndbold livescore, resultater
[[FODBOLD]] Australien Danmark direkte tv 30 november 2022
Følg live sport online - Stream sport på nettet - Viaplay