Kemien var der fra første møde, og siden den dag er det kun fået fremad med hastige skridt. Det var afgørende, at også George Altirs delte begejstringen for kvindeprojektet. Han var 100 procent på, da vi indviede ham i vores tanker. ”Hvad skal der til? Læg en plan, så gør vi det, ” var hans feedback i januar 2020. Siden er det vokset på os alle: Bestyrelsen, medarbejdere, frivillige og partnere i Netværket.
Vi er SÅ STOLTE og så glade for at kunne bidrage til VORES PIGERS velfortjente succes”, slutter direktør Jesper Køster, Spar Nord Køge. Direktør Jesper Køster, Spar Nord Køge. Alfred Winther Groth: Vi udvikler os hele tiden Siden sommeren 2020 har Alfred Winther Groth været ansat som Head of Womens Football i HB Køge ”Jeg har den uforbeholdne store ære at være ansat som Head of Women’s Football og derigennem arbejde tæt sammen med Danmarks – i min optik – bedste kvindefodboldhold på daglig basis.
Per åbnede døre, som vi ikke selv havde formået. Og en sidste vigtig byggeklods har været lokale sponsorer som troede på os lang tid før vi spillede i Gjensidige Kvindeligaen. Det har været en kamp at finde den økonomi der skal til at spille et hold op i den øverste række. Vi har udarbejdet en række sponsorkoncepter og været til en del møder med banker, sponsorkonsulenter og alle muligt andre, der synes at det var et fantastisk projekt, men som desværre valgte at eksponere sig på andre måder. Derfor lærte vi hurtigt at sætte pris på nogen af dem der har været med det meste af vejen – Robinhus, Estate og mindre lokale virksomheder. som prioriterede at støtte projektet.
Kvinderne er seje. De klynker ikke. Man rejser sig efter en hård tackling. Man kører på. Vi er lykkedes med at samle en trup med masser af vinder-DNA. Det skal vi bygge videre på i fortsættelsen. Mens jeg skriver disse linjer, er det et åbent spørgsmål, om vi bliver nummer et eller to i Gjensidige Kvindeligaen, men det er heller ikke så afgørende. For bliver vi ikke mester i år, gør vi det næste år. Jeg ved, det lyder kækt, og så nemt bliver det nok heller ikke, men vi har ramt noget. Frem mod næste sæson kommer vi til at hente nye talenter ind. Flere af dem vil være i spil til A-landsholdet lige om lidt. Vi vil være den klub, spillerne søger, hvis de vil noget med deres ambitioner.
Sådan er virkeligheden sjældent, og sådan var det heller ikke i dette projekt. Vi har været dygtige, dedikerede og modige, men også vildt heldige på afgørende tidspunkter. Greve Fodbold lukker og så rykker vi op i Sjællandsserien fordi der bliver en plads ledig. Og at vi rykkede op fra 1. Division var et regulært mirakel. Men hvis jeg skal pege på nogle vigtige brikker til forståelsen af projektets udvikling, så tror jeg at jeg vil sige kontinuitet. Kontinuiteten er helt afgørende hvis man ønsker at opbygge bæredygtige projekter, og her har det været et privilegium at arbejde sammen med to så dedikerede mennesker som Flemming Nielsen og Jonas Nielsen.
Men i ligaen kørte holdet en fornem førsteplads hjem i grundspillet – og kvalificerede sig til at være en ud af seks klubber i slutspillet i Gjensidige Kvindeligaen og den 3. april kunne holdet tage fat på sæsonens ti sidste kampe i slutspillet om fordeling af mesterskab, medaljer og to pladser i Champions League. Pladsen i Champions League 2021/22 blev sikret allerede i fjerde sidste spillerunde med en 1-0 sejr på udebane over de nykårede pokalmestre FC Thy-Thisted. Stephanie Ribeiro scorede det historiske mål.
Om det handler om arbejdstilladelser eller udebaneture gør vi en dyd ud af at evaluere på vores arbejde for konstant at søge de små marginaler samtidig med, at vi også driver de store linjer og arbejder i helheder”, siger Alfred Winther Groth. Derudover sidder Alfred Winther Groth også i klubbens kommunikationsafdeling, hvor han siden sommeren 2019 har været med til at drive, skrive, optage og redigerer dele af det indhold, som klubben publicerer på daglig basis på tværs af klubbens forskellige kanaler.
Daniel Stückler er ugens profil | Boldklubben af 1893
HB Køge TV Schedules, Fixtures, Results, News, Squad, Videos
Og meget kendetegnende for deres personligheder er de stadig med i projektet. Jonas Nielsen - dedikeret i arbejdet med HB Køge Women. Men det er ikke nok med kontinuitet og ildsjæle. I næsten alle projekter er der også brug for nogle gamechangers der åbner døre når andre lukkes. Brian Hansen og Ian Hoar fra Køge Boldklub var helt centrale da vi fik brug for nye faciliter, men især Per Rud har spillet en helt afgørende rolle i forhold til at få løftet projektet fra et ”pioner-projekt” til et setup der i dag kan konkurrere med de bedste i Danmark.
På rekordtid har vi fået en markant og ny profil som pigernes hovedsponsor. Ikke bare lokalt - men også nationalt bliver der spurgt til vores involvering og profil. Jeg har trænet med pigerne og fornemmet deres enorme vilje og høje niveau. Oplevet de fantastiske rammer der er skabt omkring holdet med trænere, massører, målmandstræner, fysiske trænere osv. Min erhvervschef Kim Stenstrøm og jeg har set samtlige kampe - ude og hjemme - og kun ganske få af dem online.
Nu mangler kun et par enkelte brikker at blive sat på plads i puslespillet der skal fuldende en formidabel debutsæson for HB Køge i Gjensidige Kvindeligaen – udekampen mod FC Nordsjælland i Farum i dag lørdag den 29. maj og så den store ”DM-finale” mod Brøndby IF lørdag den 5. juni kl. 14. 00 på Capelli Sport Stadion i Køge. En kamp der vil blive et stort samtaleemne over hele landet, bliver vist på landsdækkende TV og trække et stort publikum til Capelli Sport Stadion – som nu de aktuelle Corona-restriktioner tillader.
HB Køge kvindefodbold: Fra Serie 1 til CL på 3 ½ år (3)
Velkommen til HB Køges officielle side! Hillerød vandt testkamp Sæsonen er forbi, men HB Køges spillere i NordicBet Ligaen har endnu ikke ferie. Først i starten af december er de fritaget for tjeneste. Fredag... Læs mere Træningskampe i efteråret Den forestående VM-slutrunde betyder at NordicBet Ligaen går på en historisk lang pause efter søndagens kamp, men selvom turneringen sættes på pause og først genoptages... Læs mere U17 vandt sidste kamp HB Køges U17 hold spillede onsdag aften efterårssæsonens sidste kamp hjemme mod AB.
Live football streaming: Watch Football Online | ELEVEN
Se B 93 - HB Køge Live Stream Online - Live Fodbold